מטלות והערכה

  1. כתיבת הצעה של מקרה לדיון ( ”מקרה מתגלגל“). מקרה זה המשתתפת/×£ ת/יעבד במהלך הקורס, תציג/×™ בכיתה, ת/יכתוב עליו סכום. (נפח: פסקה אחת, 5-10 שורות) מועד הגשה (ב e-mail ), עד 3 ערבים לפני שעור מספר 3. 10%.
  2. לקראת כל מפגש יש להכין טיוטה קצרה לגבי המקרה המתגלגל הנוגע לנושא אותו נלמד בשיעור (לדוגמא בשיעור הנרטיבה לרשום את סיפורו של החולה, כל לומד לעצמו, אין צורך להגיש למנחים בכל פעם), חלק מהמקרים יוצגו בשיעור. 30%.
  3. סיכום המקרה בכתב, לאחר ההצגה, עפ“×™ הנחיות שיפורטו. (נפח: 5-3 עמודים, מועד: עד שבועיים מסיום הקורס) 60%.

טכניקה: הקורס יתנהל מדי שבוע במשך 13 שבועות, בשעות 14:15- 15:30, בכיתה ובאופן וירטואלי ב-ZOOM, קישור למפגש ישלח מראש במייל לכל חברי הקבוצה.
הקורס מבוסס על עקרונות בהוראה למבוגרים:
נכבד את הזמן והמאמץ שמביאים המשתתפים. נשתדל לדייק.
נכבד את הידע והניסיון של המשתתפים. כולנו שם בשביל ללמוד אחד מהשני. נעודד פתיחות ושיתוף במקום האישי והרגשי, לא נלחץ בפומבי, כן נצפה להתבוננות פנימית בסכום הכתוב.
משוב יתקבל מהמשתתפים והמנחים לכל אורך הקורס בצורה מכבדת ומכובדת.
המנחים (facilitators ), מעודדים תקשורת אישית איתם, התייעצות, שיתוף ופתיחות באווירה בטוחה.

להלן פרוט המטלות המצופות מהמשתתפים:

פרוט מטלה 1:

  • על  כל אחד מהמשתתפות/ים לחשוב ולתכנן עיבוד והעמקה במקרה בו ×”×™×” מעורב/ת בטיפול:
    פיסקה אחת, עד 10 שורות, על ההצעה לכלול:
  • תאור קצר של המטופל ומשפחתו.
  •  תאור קצר של המחלה איתה מתמודד המטופל ומשפחתו.
  •  תאור של הבעיות איך מתמודד הרופא המטפל, ונקודות שהיה רוצה להביא לקבוצה לדיון: (קשיים באיזון תסמינים, קשיים בהתמודדות עם המטופל, קשיים רגשיים או סביבתים, וכו‘).
  • יש לכתוב בקיצור ובפשטות, ללא הבאת רקע מהספרות וכו‘.
  • הגשת התקציר היא כדי שנוכל לעזור ולייעץ בבחירת המקרה.  לכן, על ההצעה להיות מוגשת במייל עד 3 ימים לפני שיעור מס‘ 3, שעה 21:00 .
  • ניתן להגיש תקציר ליותר ממקרה אחד, ועפ“×™ צרכי הקורס נבחר אחד מהם.
  • מטלה זו  הכרחית למעבר בקורס. 

מטלה 2- עיבוד מעמיק של המקרה- לקראת כל מפגש.

  • לקראת כל מפגש, עפ“×™ הנושא הרשום, על המשתתפים לקרוא את החומר המופיע +להוציא חומר עצמאית.
  • לכתוב טיוטה של פסקה קצרה ובה  התבוננות על המשפחה או המטופל בהקשר לנושא הקורס. למשל: לקראת המפגש ”המשפחה“ יש לקרוא החומר בנושא, ולסכם מה מאפיין את המשפחה בה בחרתם מבחינות סגנון תקשורת, דפוסי התנהגות, כוחות, חולשות וכו‘ (אין צורך להגיש בכל שיעור).
  • במידה וחסר ידע מדויק- ניתן לשער ולהעריך מספר אופציות שהיו יכולות להיות נכונות עבור המטופל, כפי שהכרתם אותו.
  • הפסקאות הללו יכתבו כטיוטה, חלקכם יתבקשו להציגן בשיעור, ובעקבות כך יכתבו אח“×› עם הערות ותוספות, כחלק מהעבודה המסכמת.

מטלה מס‘ 3: סכום והדיון במקרה שבחרתם.
נפח הסכום כ 5-3 עמודים מודפסים לכל היותר! על העבודה להיות מוגשת ב e-mail    (אפשרות מועדפת) או בכתב תוך שבועיים מסיום הקורס.  משוב וציון  על העבודה יינתנו  דרך e-mail .

  • הצגת המטופל/ משפחה על פי מודל ×”- PRACTICE (PRESENTING PROBLEM,ROLES,AFFECT, COMMUNICATION, TIME IN LIFE CYCLE, ILLNESS,COPING,ENVIORMENT) . נעבור על המודל במסגרת השיעורים. יש קישור באתר.
  •  בהצגת המשאבים והתמיכה יש לפרט את המשאבים האמיתיים העומדים בפני המטופל, והרופא המטפל. מי הם גורמי הטפול האחרים, כיצד מפנים אליהם ובונים עבודה משותפת. מהם גורמי התמיכה בקהילה, ×¢“פ מודל SCREEME.
  • בהצגת המשפחה יש לכלול גנוגרם (חובה).
  • טבלאת קדימיות לפי העדפות המטופל, המשפחה ורופא המשפחה ×¢“פ חלוקה ביו-פסיכו-סוציאלית (ילמד בשיעור במהלך הקורס, יש דוגמא באתר).
  • הצעת תוכנית עבודה / פעולה על סמך הטבלא.
  • התייחסות לאספקטים שנלמדו בכתה, ורלבנטים למקרה ספציפי ×–×” (לא אצל כולם יופיעו הכל, אלא רק מה שמתאים) , כמו: התייחסות למוות, התייחסות לגורמי תמיכה חיצוניים, התייחסות נפשית או רוחנית וכו‘.
  • התבוננות עצמית: מה העבודה תרמה לי, מה היו הקשיים שלי, מה היו הרווחים שלי, מה הפקתי מהעבודה על המשפחה להמשך תפקודי כרופא משפחה. מה הופתעתי לגלות על עצמי, או על המקצוע שלי, מה לא הצלחתי להגשים בעצמי או במסגרת תפקידי. מה הרגשתי במהלך העבודה. ניתן להוסיף  שיר, ספור, תמונה, אחר רלוונטים למקרה.
  • על הסיכום להיות מתומצת ותכליתי (כאמור 5-3 עמודי כולל דיאגרמות לכל היותר).

בהצלחה